Powrót do strony głównej

Katastrofa górnicza 

Komitet obchodów 30-lecia katastrofy

Program uroczystości rocznicowych 5 sierpnia 2007 r.

Logo
czako gornika

Wszystkim,

którzy doświadczyli wydarzeń z 1977 r.:

Tym,

którzy opuścili Wapno

na zawsze

oraz Tym,

którzy tu pozostali.

M. Lisiecki

 

2007 rok

30-lecie katastrofy Kopalni Soli w Wapnie

 

 

POCIĄGI ZNÓW JADĄ PRZEZ WAPNO

 Wapno, znane w kraju z kopalni soli, odcięte było od świata przez dwa lata wskutek katastrofy, jaka miała miejsce po zalaniu kopalni. Oprócz kopalni, uległa zniszczeniu część miasta. Linia kolejowa, łącząca Gniezno z Nakłem, przechodząca przez Wapno, również była zniszczona. Jedynym środkiem komunikacji były sporadycznie kursujące autobusy.

Po badaniach, przeprowadzonych przez resort górnictwa, zapadła decyzja o ponownym uruchomieniu linii kolejowej. W rekordowo krótkim czasie dwudziestu sześciu dni wykonano wszystkie prace, łącznie z położeniem torów na odcinku ponad 2 kilometrów. W obecności władz z sekretarzem KW PZPR w Pile - Józefem Fochtem i Wicewojewodą — Zdzisławem Wojteckim, na początku września do Wapna wjechał pierwszy od ponad dwóch lat pociąg.

(Kaj)

 Dnia 6 września 1979 o godzinie 13.30 wjechał na dworzec kolejowy w Wapnie pierwszy od dwóch lat pociąg (Kronika SP w Wapnie)

 

 

WSPOMNIENIA